There Will Be Music (++++½)

Als ik naar een film ga, vind ik twee dingen belangrijk: de film moet blijven hangen en de muziek moet ondersteunend werken en niet overheersen of irriteren. Gelukkig zijn er goede films te zien en laatst zag ik een film waarvan de muziek (of score) de film zelfs beter maakte. De soundtrack is geschreven en gearrangeerd door Jonny Greenwood, een bekende voor de muziekliefhebbers.

Jonny GreenwoodAl in de eerste scène gaan de haren in je nek haast rechtop staan van de begeleidende tonen. Vaak kondigt de soundtrack van een film de volgende scène aan of verklapt deze haast.
In There Will Be Blood versterkt de muziek de film en zet de kijker soms zelfs op een ander spoor. Dit is knap en dat maakt deze film goed, érg goed zelfs. Gaat het zien (trek er wel tweeënhalf uur voor uit!) Oordeel: 4½ plussen.

(Foto: Nonesuch Records (S. Katan)

2 gedachtes over “There Will Be Music (++++½)

  1. Ik ben het er dus mee eens dat de score er wat aan toevoegt. Veel vinden de muziek in There Will be Blood buitengewoon irritant. Ook mij werkte de tonen enorm op te zenuwen en maakte me nerveus, maar dat is in dit geval enorm effectief.

Geef een reactie

