One who knows and knows not what s/he knows not

Daar stond ik, vroeg in de morgen, op een toren in West-Californië. De zon was net op en ik was de enige op die ‘Moorse’ toren in Santa Barbara met uitzicht op de Stille Oceaan. Dit was één van de plekken die je gezien moest hebben was mij verteld dus ik was benieuwd…

Op zo’n reis van dik drie weken langs de westkust van de V.S. kom je veel mensen tegen waar je meestal weer wat van leert. Zo ook die dag. Ik liep een rondje langs de ballustrade en ineens was daar nog een bezoeker. Het is ruim zeven jaar geleden maar ik geloof dat hij van gemiddelde lengte was, blond halflang haar en een baardje had. Eerst vroeg hij mij of ik Zweeds was (wat mij vaker overkomt in het buitenland).
We praatten wat over mijn reis, over de omgeving en over film. Daar wist hij meer van; blijkbaar kwam hij net uit L.A. om te praten over een filmproject. “Als je wilt”, zei hij, “kan ik je in contact brengen met de agent van Tom Cruise.” Jaja, dacht ik. Maar blijkbaar had hij haar telefoonummer bij de hand. “We lopen even naar beneden, daar kan ik bellen.”

Jim HeraldIntussen had hij mij zijn kaartje gegeven. ‘Jim Herald, Accelerator’ stond erop. Beneden in de voormalige rechtbank liep hij een lange gang in. “Hang on, I’ll try to reach her.” Dat was meteen de laatste keer dat ik Jim Herald zag…

‘One who knows and knows not what s/he knows not’ stond er op de achterkant van zijn visitekaartje. Dat zegt genoeg denk ik, de naam van die agent klopt wel trouwens.

Geef een reactie

