Dione – Help ons de (schaats) winter door!

Met de schaatskoorts in ons land (komt ie er wel of komt ie er niet, volg hier de ijsdikte) en het seizoen voor de toppers volop aan de gang heeft de secretaris het soms zwaar. Hij is nogal bang voor gladheid en een schaatstalent is hij nochtans bepaald niet. Dit weekend is het EK in volle omvang op de buis en de komende weken zullen allerlei WK’s en World Cup wedstrijden volgen. Een beetje teveel van het goede van de kant van de NOS, waardoor we geteisterd zullen worden door nietszeggende interviews met nahijgende schaatsers, de truien van Mart Smeets (lees dit blog nog maar eens) en gejerimieer over de omstandigheden.

Gelukkig is er iemand die met haar verschijning al deze minpunten naar de achtergrond veegt. Dat is natuurlijk Dione de Graaff. Wat is het toch een poepie. Met haar zou ik nou best een keer willen winkelen, en da’s toch uitzonderlijk. Een girl next door, maar stiekem toch best knap. Ze heeft grappige lippen waardoor ze erg schattig is als ze lekker zit te keuvelen met Ria Visser die ook zeker niet aan beeldvervuiling doet. Ik vraag me overigens af of Dione een goede interviewster is en of ze veel van sport weet. In al die jaren heb ik haar noch op goede noch op slechte vragen kunnen betrappen. Maar wat maakt het uit, als ze maar wat zegt. 

Een kleine tien jaar geleden liep ik Dione bijna tegen het lijf in Hilversum. Ik was toen nog niet zo idolaat dat ik haar aansprak – nu zou ik het overigens niet meer durven. Vanaf deze plek verzoek ik Dione om ons een warme winter te bezorgen!

Bron: mediacourant.eu
Geef een reactie

