De scheet van Gerard Arninkhof

Als nieuwslezer heb je het soms zwaar: je moet altijd met een gladgestreken gezicht de meest beroerde berichten aan het Nederlandse volk presenteren. Neem nu gisteren: het afschuwelijke drama in Apeldoorn en de paniek rondom H1N1 (de term ‘varkensgriep’ dient volgens deskundigen niet gebezigd te worden). Je zou het liefst met een trillend lipje of furieus op die gestoorde gek deze nieuwsitems willen verkondigen, maar dat is not done.

Misschien als compensatie laten nieuwslezers zich ook wel eens van een andere kant zien. Harmen Siezen was als sidekick van Koos Postema briljant in de ontbijtshows van de Olympische Spelen van 1984 en 1988. Later ontpopte hij zich In de Nationale Niewsquiz menigmaal tot clown. Henny Stoel schijnt overigens ook erg grappig te zijn, zo bleek voor en tijdens een uitzending van Dit was het nieuws. Helemaal verrast was ik door Jeanet Schuurman, ogenschijnlijk de muizigste van de NOS-ploeg. Zij toert met een aardig theaterprogramma door Nederland. Bij de commercielen hebben ze zelfs hun eigen cabaretier: Jan de Hoop, die al vaak DWDD heeft gehaald met z’n grappen en grollen.

Maar er is er één waarbij ik me werkelijk geen greintje humor kan bedenken. Dat is good old Gerard Arninkhof. Een kijker ontboezemde ooit dat hij het idee heeft dat Gerard er altijd bij zit alsof ie een opkomende scheet aan het tegenhouden is. Leek me heel treffend verwoord. Ik zou zeggen, Gerard, laat hem een keer los tijdens een uitzending, dit komt je imago ten goede!

Gerard Arninkhof. Bron: www.jeannesweblog.nl
Gerard Arninkhof. Bron: http://www.jeannesweblog.nl
4 gedachtes over “De scheet van Gerard Arninkhof

  1. Ik word al maandenlang zo vreselijk benauwd als ik naar hem luister. Wat is er toch met zijn stem aan de hand. Alsof hij erg moeilijk kan ademhalen. Soms vallen gewoon gedeeltes van woorden weg.

  2. Ik heb altijd meer het idee dat hij voortdurend oprispingen heeft
    door verkeerd te ademen.Hij mompelt soms overstaanbaar ik krijg
    het ook altijd benauwd als ik hem hoor.De man kamt al jaren met
    vreselijke darm problemen als je hem hoort,het ergst is dat hem
    dat telkens alleen op tv overkomt.

Geef een reactie

