Vraagt u zich wel ‘ns af …

… waarom kom ik tot niets op m’n werk? Waarom werk ik pas ècht als ik thuis ben? Het antwoord is onderbreking.

De hele dag worden we door overleggen, telefoontjes, collega’s en, vooral, door e-mailverkeer onderbroken. Dit korte filmpje (tot ± 2.30 min.) illustreert goed waar we het over hebben. Het gaat hier weliswaar over de V.S. maar bij ons is het niet veel anders.

Als werkende mens op een dinsdagavond (aan het werk inderdaad) vraag je je dan af, ‘wanneer komt het omslagpunt’? Ga ik ooit minder werken? Zijn er nog ‘vrije’ dagen? Waarom heb ik een iPhone gekocht, nu kan ik nooit meer werk inhalen in de trein omdat ik zit te twitteren

Wil ik succesvol zijn, wil ik ambitieus zijn en collega’s voorbijstreven met weer een sterker argument? Goed, heftige levensvragen dus.

De filosoof Bas Haring verwoordt het goed: ‘Let niet teveel op de ander en wees onsuccesvol’. Hier ga ik ‘ns over nadenken vanavond terwijl ik mijn konijn aai. En … als ik klaar ben met werken, deze post geplaatst heb, Twitter gecheckt heb,  enzovoort, et cetera.

Bronnen: bigthink.com en de Volkskrant
Afbeeldingen: 37signals at flickr.com

7 gedachtes over “Vraagt u zich wel ‘ns af …

  1. Typisch, doe ‘ns een rondje onder collega’s vandaag met de vraag wie er ook zat te werken gisteravond … Wat helpt met die filmpjes is het laten lopen op de achtergrond, terwijl je andere dingen doet op je computer.
    Werkse vandaag!

Geef een reactie

