Download nu ruwe versie boek social media!

Op veler verzoek nu hier te downloaden: een eerste, hele ruwe versie van mijn nieuwe boek over social media. Een persoonlijke poging om op toegankelijke wijze inzichtelijk te maken wat de social media revolutie inhoudt en wat de gevolgen ervan zijn. En, nog belangrijker, hoe je er als communicatieadviseur mee aan de slag kunt.

Het voelt gek, nee heel gek, om iets online te zetten dat allesbehalve af is. Er is nog niet eens een titel. Alle modellen zitten alleen nog in mijn hoofd en staan nog niet op papier. Het barst nog van de typefouten. Belangrijke passages en thema’s moeten nog uitgebreid worden. Het is kortom, a very very very rough cut!

Waarom dan toch online gezet? Omdat ik hoop dat er mensen zijn die er al hun voordeel mee kunnen doen. En evengoed ben ik geïnteresseerd in feedback. Is het bruikbaar? Is het overbodig? is het de moeite waard om het af te maken? Of kan ik beter vrouw en kinderen wat meer aandacht geven en dit verder maar laten liggen? Kortom, alle  suggesties zijn welkom! Gebruik daarvoor de reactiemogelijkheid onder deze blogpost of mail me op j.vandooren@fontys.nl. Twitter kan ook: @jorisvandooren.

Veel plezier met deze hele ruwe eerste versie. Dit is de downloadlink.

Joris van Dooren

8 gedachtes over “Download nu ruwe versie boek social media!

  1. Tip: Weet je met wie je contact moet opnemen? Edwin Mijnsbergen, Blogger, twitteraar en social mediaexpert bij uitstek. Kijk maar eens op Google, dan kom je hem vanzelf wel tegen. Hij is een oud-collega van me van de Zeeuwse Bibliotheek, maar is onlangs voor zichzelf begonnen. Succes ermee.

  2. Als niet-kenner heb ik meer tijd nodig dan de treinreis van Utrecht naar Groningen.
    Schrijfstijl is prettig leesbaar, en inhoudelijk interessant maar zoals gewoonlijk lastig om van een scherm te lezen. Los van de bewonderenswaardige kwetsbare opstelling en de al aangegeven noodzakelijke uitbereiding van belangrijke passages en thema’s (dus misschien toch iets te prematuur) heb ik als gewone lezer een enkel puntje van kritiek/advies: Inperken en terugbrengen naar de kern van je eigenlijke boodschap. Maslow en SMART kent iedereen nu wel, bijvoorbeeld. Verder de complimenten.

    Al met al lijkt het boek zeer de moeite hoewel ik niet kan beoordelen of het werkelijk iets toevoegt aan de bestaande vakliteratuur.
    Externe expertise inroepen? Vrouw en kindjes zullen zeker nog even geduld hebben voor het zoet.

  3. Ben begonnen met lezen en heb je schrijfsel tot en met pagina 19 doorgenomen. Leest goed, is over het algemeen duidelijk in uitleg. Vooral sterk daar waar je probeert in normaal Nederlands al die afkortingen uit te leggen. Probeer zoveel mogelijk juist al dat communicatiejargon terug te brengen naar leesbare gewone mensentaal, dan haakt ook de “gewone” lezer minder snel af. Ook voor de gemiddelde student helpt dit om zich deze stof eigen te maken schat ik in. De rest ga ik een andere keer lezen!

Geef een reactie

