Dagboek van een overzomeraar – deel 19

Zes uur ’s morgens. De Beschermheer voelt een paar vingers teder kriebelen in zijn hals. De ogen gaan open. Het is, uiteraard, mevrouw de Beschermheer die me aankijkt en zegt: “Schatje, volgens mij is het begonnen hoor.” Als mevrouw de Beschermheer mij schatje noemt, dan is er bijzonders aan de hand, dus meteen klaarwakker. Het verslag: als sinds vier uur wakker, raar gevoel in de buik, nu weeën om de 7 minuten. Opeens weet ik het zeker: vanmiddag heb ik een kindje in mijn armen. Opa en oma bellen dus, die zijn immers de hulplijn en zullen oppassen als wij naar het ziekenhuis moeten. Ze springen meteen in de auto. Mevrouw de Beschermheer gaat douchen. En dan opeens vallen de weeën weg…

Loos alarm dus en opa en oma voor niets op de stoep. Mevrouw de Beschermheer kruipt terug in bed, de Beschermheer besluit te profiteren van zijn ochtendadrenaline en gaat een rondje fietsen in de ochtendzon (zie foto). Geen baby vandaag (of het zou nu opeens heel snel moeten gaan), maar het belooft toch een mooie dag te worden.

Na thuiskomst ga ik verder met de bestratingswerkzaamheden. Ik bedenk me dat stenen leggen een stuk leuker is dan schilderen en dat dat waarschijnlijk komt doordat je echt iets opbouwends creëert. Die twintig zakken zand zijn er twintig te weinig, dat is me inmiddels ook wel duidelijk. En ik mis nog een slijptol, maar dat zal binnenkort wel opgelost worden.

Rond de lunch komt, O. – de zus van mevrouw de Beschermheer – met haar kinderen J. en Y. We gaan met zijn allen zwemmen in O. (Volgt u het nog, met al die afkortingen?) De ziekenhuiskoffer gaat mee in de auto, want je weet maar nooit! De verkorte samenvatting: Zwembad-glijbaan-zwemplas-speeltuin-kabelbaan-duiken. Door al dat gezwem helaas wel de Olympische tijdrit gemist: you can’t have it all. Als we aan het eind van de middag weer thuiskomen, haalt de Beschermheer frietjes. Mevrouw de Beschermheer voelt het nog steeds een beetje rommelen in haar buik… misschien gaan we nog een lange nacht tegemoet. Zo niet, dan kijken we zwemmen: finales vrije slag mannen en halve finale dames!

Geef een reactie

