Dagboek van een overzomeraar – deel 25

Wakker worden en je weer helemaal beter voelen: geweldig! Hebben we dat ook weer gehad. Na het ontbijt breng ik de kinderen naar de oppas, zodat A. en ik naar de stad kunnen voor poging nummer 2 om nieuwe jeans aan te schaffen. Laten we eens kijken of dat shoppen waar die vrouwen altijd zo lyrisch over zijn echt zo leuk is. (Antwoord: nee. Eerlijk gezegd ga ik de laatste jaren uit pure luiheid en verveling nog maar naar één winkelketen, Jack and Jones). Het aanbod bij de hierboven genoemde winkel in Den Bosch was onlangs bedroevend, vandaar dat we nu naar Tilburg besluiten te gaan.

Auto de parkeergarage in, wij de winkel. Daar is het stilletjes. We worden geholpen door een eersteklas muts, die net zo makkelijk 30-34 (mijn maat) als 28-30 aangeeft (eh… deze past echt niet!). Ik geloof dat ik zo’n beetje elke broek in de winkel gepast heb en uiteindelijk nemen we er twee mee. Daarna even naar de Hema voor ene paar hagelwitte shirts die mijn minimale torso zo voordelig mogelijk moeten tonen en vervolgens neergestreken op een terras voor de lunch. Daarna in de Intersport nog een hele hippe joggingbroek gekocht die, zo voorzien wij, bij geen enkel ander kledingstuk in mijn garderobe zal passen. Maar leuk is ie wel!

Zoals u begrijpt had de Beschermheer het vervolgens helemaal gehad met dat geshop. Op huis aan dus, maar niet voordat we eerst op dit bord geconcludeerd hebben dat als Jezus de verkiezingen niet wint van de SP, hij toch in ieder geval zijn best gedaan heeft.

 

Tegen tweeën zijn we thuis, mooi op tijd om samen met mijn vader aan de slag te gaan om de bestrating van het tuinpaadje af te ronden. Conclusie: samenwerken met iemand die er wél enigszins verstand van heeft is zo gek nog niet. Hij was trouwens alleen al vanwege de slijptol die hij meegebracht heeft onmisbaar. We werken met onderbrekingen. Eerst houden we een gouden Epke Zonderland pauze. Eén van de mooiste gouden prestaties die ik ooit gezien heb! Fantastisch! Daarna een pauze voor het avondeten. Het is een paadje van niks, maar pas tegen het donker zijn we klaar. Ziet er strak uit!

 

Geef een reactie

