Dagboek van een overzomeraar – deel 45

Misschien is het wel aardig om ter afwisseling de dag eens om te draaien. Zo liep ik zojuist bij mij thuis achterom en stapte ik bijna op een pad op een pad. Nee, dit is geen typefout. Ik liep op het pad en stapte bijna op een pad. Kun je nagaan hoe landelijk het is hier in H. Je struikelt er gewoon over de amfibieën.  Waar kwam ik zo laat vandaan? Van de informatie-avond van de school van Y. Bijna een uur lang ben ik bijgepraat over hoe het allemaal werkt in een kleuterklas. Het leven van een kleuter is zwaarder dan u wellicht denkt. Ze leren daar tegenwoordig engels en krijgen contractwerk. Omdat ik het meeste al wist was het zo aan het einde van een best lange dag een kleine aanslag op het concentratievermogen. Dat is echter niet de reden waarom u medelijden met mij hoeft te hebben. U kunt uw medelijden eventueel reserveren voor dit:  een uur zitten op een kleuterstoeltje is best lang.

Toen ik voor het eten (Hollandse avond met braadworst, boontjes en aardappelkroketjes uit de oven)  L. op ging halen werd mij verzekerd dat zijn vandaag geen andere kinderen geprobeerd heeft om te brengen met behulp van de schommel. Het verrast mij steeds weer wie dit dagboek allemaal leest, elke dag meldt zich wel iemand van wie ik het niet had gedacht. Leuk! Blijft u vooral lezen. Hoewel… al te veel afleveringen zullen er wel niet meer komen, althans dat hoop ik toch. Overigens, toen ik met L. mijn eigen straat inreed, wachtte mij daar een erg aangename verrassing. Geen idee wie er verantwoordelijk voor is en wat de bedoeling ervan is, maar onze hele buurt is volgehangen met wildbreikunst. Zo dus:

Dat ik zo goed weet hoe ik in de vorige alinea het woord althans moet spellen komt wellicht doordat dit woord voorkwam bij het uittesten van een spellingsspel dat ik samen met J. vanmiddag aan het voorbereiden was. Verder wat dingen voor het vak marketingcommunicatie op scherp gezet met C., wat is het toch altijd fijn samenwerken met hem. En ben jij een collega die zich die zich bij het lezen van deze zin eventueel gepasseerd voelt? Ja, met jou ook :).

Eerder vanochtend  was de eerste teamvergadering van het jaar. Daarin viel ik toch wel vrij hard door de mand. Ik maak natuurlijk elke dag een vrolijk dagboek, waarbij ik het zelfs presteer om u af en toe met een geintje op het verkeerde been te zetten: allemaal façade. In werkelijkheid sta ik zo strak gespannen als een veer. En dit uit zich in het onnodig en onbesuisd fel uit de hoek komen tijdens zo’n teamvergadering. Voor iedereen die last heeft van mijn merkwaardige gedrag als gevolg van een overload aan bevallingsspanning, mijn welgemeende excuses.

Overigens, A. is vandaag naar de verloskundige geweest. Morgen gaan we week 41 in. Uiterlijk vrijdag wordt beoordeeld of het inleiden van de bevalling verstandig is. Ondertussen hoop ik op een mooie, gezonde zoon of dochter. Het liefst vannacht nog. Duimt u mee?

Geef een reactie

