Dagboek van een overzomeraar – deel 48 en slot

Dagboek van een overzomeraar? Dagboek van een vaderaar zullen ze bedoelen! Want, ladies and gentlemen, we’ve got him! Vannacht om half een maakte A. mij wakker met de zeer concrete tekst: “Ik heb weeën en ze doen behoorlijk pijn.” Kortom, de hoogste tijd om A.’s ouders uit bed te bellen. Toen die om half twee gearriveerd waren, waren de weeën dermate intensief geworden dat ik het ziekenhuis belde met de boodschap dat we eraan kwamen. Om kwart over twee waren we in verloskamer zes, om half vier riep A. uit dat het nooit ging lukken en om vier over half vier werd onze zoon Remi geboren. We leveren in een prestatiemaatschappij en dat wordt er vanaf de geboorte ingeslagen, want het jochie kreeg direct de score 7-8-9 toebedeeld.

Het is een mooi mannetje. Ongeveer 52 cm lang en 4060 gram zwaar. En hij ziet er goed uit! Ook A., wat een powervrouw is dat toch, heeft de bevalling goed doorstaan. Er waren geen hechtingen nodig en het bloedverlies viel alles mee. Wel een klein gedoe was het loskomen van de placenta. Die scheurde, zodat de verloskundige kon beginnen aan de meest bloederige legpuzzel die ik ooit gezien heb om zich ervan te verzekeren dat de hele placenta aanwezig was.

Om half zeven waren we alweer thuis, waar Y. en L. nieuwsgierig de trap afkwamen. Daarna snel een aantal dierbaren gebeld met het blijde nieuws. Het werd een emotionele dag. De knoop is uit mijn maag, gelukkig, de spanning voorbij. Maar op de meest gekke momenten barst ik nog plotseling in tranen uit van puur geluk (nu bijvoorbeeld). Drie gezonde kinderen, wat een rijkdom! Gedurende de dag wat geprobeerd te slapen (één uur in een nacht is weinig voor iemand die minstens acht uur nodig heeft) en al het beschuit en de blauw-witte muisjes van de Albert Heijn weggekocht. Ik hoop niet dat er hier in H. nog iemand een jongetje krijgt vandaag, want dan hebben de ouders een serieus muisjesprobleem.

Daarmee komt dit dagboek tot zijn einde. Ik heb er 48 afleveringen lang (veel meer dan ik gedacht had) met veel plezier aan geschreven, het was bijna nooit een opgave. In de statistieken kon ik zien dat het dagboek steeds meer mensen trok en dat was een leuke constatering. Iedereen die de moeite genomen heeft om het dagboek steeds of af en toe te lezen: bedankt! Jammer is dat je in de statistieken niet kunt zien wie er precies meelezen. Wie zich geroepen voelt om zich kenbaar te maken, kan gebruik maken van de reactiemogelijkheid onder dit blog. Ik zou het leuk vinden.

Ik dank A. voor haar geweldige doorzettingsvermogen en eindeloze liefde, Y. en L. voor hun ongelimiteerde enthousiasme en input en mijn lieve collega’s, familie en vrienden voor hun steun op die momenten waarop ik die goed kon gebruiken.

De traditie schrijft toch een beetje voor om te melden wat we vanavond gegeten hebben. Wij met zijn vieren zaten aan de ajam smoor met rijst en sajoer groenten. R. gaf de voorkeur aan moedermelk.

Jongens, dit is hem:

 

11 gedachtes over “Dagboek van een overzomeraar – deel 48 en slot

  1. super dat jullie zoon er nu is, geniet van dit kleine wondertje met z’n allen. Met heel veel plezier je dagboek gelezen fijn voor jou dat je nu kunt stoppen want dat betekend dat je zoon er is, jammer voor mij want vond het erg leuk om te lezen….
    groetjes Annemieke

  2. Papa en mama, wat een geweldig nieuws. Proficiat met jullie prachtcadeau, want dat is het…En inderdaad J en A. Wat een bofkonten zijn jullie. Drie gezonde kinderen bezitten, daar mag je best wat traantjes voor laten vloeien.

    Heel, heel heel stiekem vind ik het ook wel jammer, dat tegelijkertijd het overzomeren nu overgaat in het niets van de herfst.
    Wij wensen jullie heel veel geluk met jullie koninkrijkje.

  3. Alleerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon Remi!
    Ik was ook één van die onbekende lezers van de blog “Overzomeren”. Ik heb er erg van genoten. Jammer dat het voorbij is, maar misschien komt er wel een vervolg, niet dagelijks, maar periodiek: Dagboek van een jonge vader?
    Nu eerst lekker genieten van dat leuke mannetje.

    Groet!

  4. Nogmaals van harte Joris en Astrid, en natuurlijk Yannick en Lonneke!! Fijn dat Remi eindelijk heeft besloten een kijkje te komen nemen, maar jammer dat het dagboek nu stopt.. Waarom eigenlijk?? Ik zou gewoon lekker doorgaan! Leuk voor je drie kids om later terug te lezen :-)
    Geniet ervan met zijn allen!

  5. Gefeliciteerd met jullie zoontje Remi. Het is elke keer weer een wonder om een mensje op de wereld te brengen. Want ooooh
    die oogjes,die handjes, die teentjes, alles is zo wonderschoon.
    Ik zit pas op facebook en heb dus niet lang van je blog van
    Överzomeren”kunnen genieten. Jammer dat je er mee stopt, want ik vind je een geweldige schrijver. Gon.

  6. Van Harte Proficiat met dit wonder, een kindje krijgen is zo heel bijzonder. Ik heb alle afleveringen gelezen en vooral de laatste zo met jullie meegeleefd, hopend dat hij/zij niet op die tropische dagen zou komen. Ook ik, al ben ik nu Oma van 3 kleinkinderen, werd emotioneel van al dat geluk.
    Helaas moet ik nu iedere ochtend ander leesvoer zien te vinden en of me dat zo meezuigt, ik betwijfel het.

  7. Lieve Astrid en Joris, eindelijk, eindelijk is hij er dan! Wat hebben jullie hier naar uitgekeken. Proficiat voor jullie allemaal. Het was erg leuk om je dagboek te kunnen lezen. Inderdaad jammer dat het nu klaar is, maar gelukkig voor jou en Astrid! Geniet er maar van…

  8. Hartelijke gelukwensen aan de ouders.
    Iedere baby die ter wereld komt is mooier dan de vorige en deze Remi is beslist niet ‘Alleen op de wereld’. Bij het geven van zijn naam, is beslist gedacht aan de vrouw die hem eenmaal zal moeten uitspreken. Verder ken ik geen baby met zo’n lange, beschreven prenatale geschiedenis. Volgens mij heeft ie het erom gedaan om zo lang te wachten. Hou hem in de gaten, een acteur in de dop.
    NUtblog krijgt weer zijn normale loop en het nadeel van deze laatkomer is de korte zomer die nog rest.

Geef een reactie

