Luister ‘ns (Cambridge Audio Minx Go) ++++½

Ik heb het even nagekeken, op het NUtblog hebben we veel recensies gepubliceerd maar een audio-recensie ontbreekt nog. Bij dezen de première.

TransformerLou Reed, inmiddels 71 en een wijs man, meent dat digitale muziek (mp3’s) verschrikkelijk klinkt. Vinyl daarentegen klinkt mooi en warm. (‘ … CDs originally sounded “horrifying” compared to the “beautiful warm sound you get on vinyl”. “MP3s for God’s sake. A really miserable sounding thing, people don’t understand what they are missing. It has been reduced to the lowest common denominator.’)*

Ik kan er niet over oordelen want van de enige platenspeler die ik had, heb ik 20 jaar terug afscheid genomen.
De opmars van de compact disc was gaande en ik kocht een goede (Technics) hi-fi set met dito luidsprekers (B&W).

Minx GoToen ik een korte periode bivakkeerde in iets wat je een tuinhuis kunt noemen, draaide ik vaak de volumeknop open.

Steeds vaker komen de klanken uit mijn Mac. Leuk maar Reed heeft natuurlijk gelijk: ‘… [it] sounds like shit …’
Toen las ik dit: ‘de Minx Go heeft genoeg vermogen om je hele kamer te vullen met diepe, heldere en overtuigende geluidskwaliteit.’
Een advertentie inderdaad, voor een bluetooth speaker. Na een eerste, tegenvallende, aankoop van een bluetooth speaker, vult nu het geluid van de Cambridge Audio Minx Go mijn kamer. Mozart klinkt hieruit net zo goed als Falco.

De vijf sterren recensie in What Hi-Fi? is gegrond. Zal vast aan de Digital Signal Processing, ingebouwde DA-converters en akoestische demping liggen …
Ik houd het op ++++½ vanwege de sporadische haperingen in de USB-verbinding. Op naar het land van de eerder genoemde artiesten, met de Minx Go in de rugtas!

* Bron: The Guardian, 20 juni, 2013
(Afbeeldingen: high50.com en cambridgeaudio.com)

Een gedachte over “Luister ‘ns (Cambridge Audio Minx Go) ++++½

Geef een reactie

