Wenen boven ooghoogte

Wenen, stad van Mozart, Habsburgers, schnitzels en Freud. Maar ook, voor wie goed kijkt, stad met de mooiste gevelletters op het continent.
Graag deel ik enkele foto’s van de city trip die ik onlangs maakte. Tussen u en mij; eigenlijk waren die letters het hoofddoel van de reis …

Letters Wenen (2)

Letters Wenen (3)

Ik heb nog niet kunnen ontdekken waarom het ambacht van geveltypografie zo sterk ontwikkeld is in de Oostenrijkse hoofdstad.
Wel is er, tot mijn grote vreugde, een Weense vereniging voor ‘het verzamelen, conserveren en documenteren van historische gevelletters’. Stadtschrift richtte onlangs een muur in met gevonden en gerestaureerde letters (zie foto onder), wunderbar! Bekijk hun website voor meer ‘Buchstabenfreude’.

Letters in Wenen

(Afbeeldingen: NUtblog)

Een gedachte over “Wenen boven ooghoogte

Geef een reactie

