Onderzoekje naar all the crap we learned on highschool!

Vanmorgen stond ik voor het aanrecht met een paar zaadjes van radijsjes in mijn handen. Echt waar, dat soort dit dingen gebeurt. Het is natuurlijk te danken aan Albert Heijn, die de omzet omhoog jaagt met wat sympathieke moestuintjes. Beetje water, potgrondblokje verpulveren, in het bakje, zaadjes erbij. Volgende bakje: augurken. En toen gebeurde er iets in mijn hoofd. Spontaan kwam er een zin naar boven die er tijdens mijn middelbare schooltijd ingeramd is:

Die Gurken gedeihen gut im Gewächshaus. 

Onmiddellijk gevolgd door een andere zin:

Der Künstler hatte Schwierigkeiten mit der Gestaltung des Pferdekopfes.

Prachtig toch, hoe onze hersenen dat doen? Sommige zaken lepelen we na 25 jaar zo nog op. Maar dit soort zinnen verbaast toch ook wel. Ze zijn een beetje eh…raar. Waarom moest je uitgerekend dit soort nonsens uit je hoofd leren?

When I think back on all the crap I learned on highschool, it’s wonder I can think at all, schreef Paul Simon ooit. Misschien had hij dezelfde methode Duits. Ik vraag mij vandaag in dat kader iets af. Welke generatiegenoot had dezelfde methode Duits en herkent deze zinnen? En if so… welke zinnen herinneren we ons nog meer? En wie heeft er nog meer merkwaardige zinnen in zijn hoofd zitten, opgedaan tijdens weinig flexibele modules vreemde talen aan onderwijsinstituten? Philippe et Caroline jouent au Micromars! Laat weten via het reactieformulier!

 

 

2 gedachtes over “Onderzoekje naar all the crap we learned on highschool!

Geef een reactie

