erasmusgebouw_kevin_lam

Torendroom

Liftdeur sluit, tijdreis door de letterenflat,
88 meter – Mies van der Rohe in moezelkalk.
oor plopt op 8, semantiek; nauwelijks lyriek,
Regenboog valt in het Reichswald.
Paul Watzlawick maakt goede sier op 4,
Erasmus werpt humanistische schaduw.
dichter op 6 – ravenzwart haar, daverende dictie,
Playtime – trap, lift, lift, trap.
uit de kelder schalt Mahlers symfonie in rust.
Vervloekt, bezet, geliefd.
Steeds opnieuw droom ik een film die ik nooit zag.

Inspiratie: 40 jaar Erasmustoren. Speciale uitgave van Vox.
(Afbeelding: Kevin Lam – flickr.com)

2 gedachtes over “Torendroom

  1. Nooit in het gebouw geweest zijnde, raak ik de Voorzitter even kwijt en moet hij mij bij de hand nemen maar het is wel de goddelijke toren, die de Nijmeegse donjon misschien in de weg staat. Naar ik las, hield Erasmus het als smulpaap daarentegen dicht bij de grond en het is nog steeds geldend: ‘spreek wat waar is, drink wat klaar is, en eet wat gaar is’.

Geef een reactie

