Anneke van Giersbergen, niet alleen een mooie stem

anneke1Vooruit dan, deze dag leent zich ervoor, een ode aan een mooie vrouw.

Het is 1995 en de voorzitter is zojuist begonnen aan een studie in Nijmegen. Het begin van een nieuwe en, op vele fronten, mooie tijd. Muziek was toen belangrijk, veel muziek. MTV was nog wat het moest zijn: muziek op televisie.

Het werd wel ‘ns laat toen. Aan de rand van de nacht keek ik graag naar muziekvideo’s. In één van die nachten kwam dit nummer van The Gathering (uit Oss) langs. Ik moet toegeven dat mij naast de, voor mijn doen, vooruitstrevende muziek, vooral het uiterlijk van de lieftallige zangeres is bijgebleven. Nog steeds zie ik haar graag: Anneke van Giersbergen, een klassieke schoonheid wat mij betreft, mét Brabants accent!

anneke2Deze week lees ik dat we net een akoestisch optreden van haar gemist hebben. Sinds een jaar of twee zingt Van Giersbergen solo als Agua de Annique. Mooie nummers, fantastische stem. Met haar oude band trad ze ook ‘ns op in een populair praatprogramma. Dit optreden bevestigt waarom ze voor mij nog wel even door mag gaan. En … ik hoop je nog ‘ns live te zien Anneke.

P.S. De secretaris zette deze serie in, de beurt is aan de beschermheer …

Bronnen: Wikipedia en YouTube. (Afbeeldingen: Caroline @flickr.com, Dennis Stempher | PhotoDS’ Photostream en Peter Blok)

Een gedachte over “Anneke van Giersbergen, niet alleen een mooie stem

Geef een reactie

